ΑΠΟΝΟΜΗ ΒΕΒΑΙΩΣΕΩΝ- ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ

Η 13η συνάντηση σήμανε και την ολοκλήρωση του Ομίλου. Τα παιδιά πήραν τις βεβαιώσεις τους, μοιράστηκαν την εμπειρία συμμετοχής τους στον Όμιλο και τέλος δροσίστηκαν τρώγοντας παγωτό.

ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ

Η λειτουργία του Ομίλου ξεκίνησε στις 22 Φεβρουαρίου και διήρκησε 40 διδακτικές ώρες, έως και τις 7 Ιουνίου με υπεύθυνες εκπαιδευτικούς, τις Σαγκινέτου Ευγενία και Χατζημιχαηλίδου Βαρβάρα και 12 συμμετέχοντα παιδιά από όλα τα Νηπιαγωγεία της Σύρου.

Αρχικά, έγινε μια πρώτη γνωριμία των παιδιών μεταξύ τους αλλά και με τις εκπαιδευτικούς για να αισθάνονται άνετα ώστε να αναπτύξουν τις γνωστικές και κοινωνικές τους ικανότητες. Καθ’ όλη τη διάρκεια λειτουργίας του Ομίλου έγινε προσπάθεια γνωριμίας των παιδιών με ψηφιακά εκπαιδευτικά εργαλεία. Πιο συγκεκριμένα, χρησιμοποιήθηκαν δυο επιδαπέδια ρομπότ BeeBotκι ένα επιδαπέδιο ρομπότ MouseRobot. Κάθε συνάντηση εμπλουτιζόταν με μία νέα χρήση των ρομπότ ακόμη και με νέα εξαρτήματα.

Οι μαθητές/τριες έφτιαξαν τη δική τους πίστα, η οποία παρουσίαζε τον τρόπο παρασκευής των λουκουμιών, με την οποία έλαβαν μέρος στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό «Εκπαιδευτικής Ρομποτικής (WROHellas) με θέμα «Προϊόντα του Τόπου μου». Με αφορμή τη συμμετοχή τους αυτή, ξεκίνησε η υλοποίηση σχεδίου εργασίας ενταγμένο στον Όμιλο με θέμα «Γνωρίζω καλύτερα τον τόπο μου». Στο πλαίσιο του εν λόγω σχεδίου εργασίας πραγματοποιήθηκαν εκπαιδευτικές επισκέψεις στο λουκουμοποιείο «Συκουτρή», στο τυροκομείο «ΤυροΣύρα», στο οινοποιείο «ΠαραΚόποις», στο εργαστήριο Ναυπηγοξυλουργικής κ. Ε. Ζώρζου, στο κλωστοϋφαντουργείο Ζησιμάτου και στο Βιομηχανικό μουσείο.

Κατά τη συμμετοχή των παιδιών στον όμιλο καλλιεργήθηκαν κοινωνικές δεξιότητες με το συνεργατικό κλίμα που αναπτύχθηκε, αλλά και η αλγοριθμική σκέψη των παιδιών. Ο ιδανικός αριθμός των παιδιών συνετέλεσε στην πραγματοποίηση των επισκέψεων σε εξωτερικούς χώρους και στη συμμετοχή των παιδιών στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό, που κι αυτά με τη σειρά τους βοήθησαν στην ανάπτυξη εξωστρέφειας των παιδιών και στη γνωριμία με επιχειρήσεις του τόπου μας, γεγονός που ενθουσίασε τα παιδιά και τους γονείς τους, γι’ αυτό και υπήρξε ενεργή συμμετοχή.

Παρ’ όλ’ αυτά, η έλλειψη υλικοτεχνικής υποδομής και ο περιορισμός χώρου και χρόνου δεν βοήθησαν στη διεξαγωγή του Ομίλου. Έτσι, προτείνουμε την επόμενη χρονιά να αρχίσει ο Όμιλος από την αρχή του σχολικού έτους και να αγοραστεί επιπλέον σχετικός εξοπλισμός. Τέλος, καλό θα ήταν να σταλεί ένα ηλεκτρονικό ερωτηματολόγιο αποτίμησης στους γονείς για να γνωστοποιήσουν τις απόψεις τους σχετικά με τη διεξαγωγή του προγράμματος ώστε να υπάρξουν βελτιώσεις. 

12η ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ

Στο πλαίσιο της 12ης συνάντησης του Ομίλου Εκπαιδευτικής Ρομποτικής τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να σχεδιάσουν τις δικές τους πίστες, καθώς και να κατευθύνουν τα ρομπότ τους σε έτοιμες επιδαπέδιες πίστες με τον χάρτη της Ελλάδας και με τον κύκλο του νερού.

11η ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ

Στο  πλαίσιο της 11ης συνάντησης του Ομίλου Εκπαιδευτικής Ρομποτικής τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να παίξουν σε δύο ομάδες επιδαπέδιο φιδάκι έχοντας ως πιόνια τους δυο ρομποτάκια μας.

                                                                                               “ΓΝΩΡΙΖΩ ΤΟΝ ΤΟΠΟ ΜΟΥ”

Στο πλαίσιο του σχεδίου εργασίας που ξεκίνησε με αφορμή τη μελέτη του λουκουμιού με τη συμμετοχή μας στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής και με τίτλο “ΓΝΩΡΙΖΩ ΤΟΝ ΤΟΠΟ ΜΟΥ”, πραγματοποιήθηκε μία σειρά επισκέψεων σε χώρους που άπτονται της καλύτερης γνωριμίας με τα τοπικά προϊόντα και την ιστορία της Σύρου. Βιομηχανικό Μουσείο, Οινοποιείο “Παρα- Κόποις”, Τυροκομείο “ΤΥΡΟΣΥΡΑ”, Εργαστήριο Ναυπηγοξυλουργικής Εμ. Ζώρζου και τέλος Κλωστοϋφαντουργείο Ζησιμάτου ήταν οι χώροι στους οποίους υλοποιήθηκαν οι επισκέψεις μας..

10η ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ

Στο πλαίσιο της 10ης συνάντησης του Ομίλου Εκπαιδευτικής Ρομποτικής τα παιδιά πληροφορήθηκαν για τις επικείμενες επισκέψεις που θα πραγματοποιηθούν στο πλαίσιο του σχεδίου εργασίας “Γνωρίζω τον τόπο μου”, έμαθαν επιπλέον πληροφορίες για κάθε χώρο που θα επισκεφθούν και τέλος δημιούργησαν σε ομάδες τα αναμνηστικά που θα δώσουν στον εκάστοτε υπεύθυνο ως ένδειξη ευγνωμοσύνης. Τέλος, έπαιξαν ελεύθερα με το mouse robot.

9η ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ

Στο πλαίσιο της 9ης συνάντησης του Ομίλου μας τα παιδιά έπαιξαν ελεύθερα με τα ρομπότ μας σε τρεις ομάδες και στη συνέχεια τοποθέτησαν στον Βee Bot μαρκαδόρους, αποτυπώνοντας σε λευκό χαρτί του μέτρου τις διαδρομές τους.

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΡΟΜΠΟΤΙΚΗΣ

Το Σάββατο 7/05/2022 τα παιδιά του Ομίλου μας παρευρέθηκαν στα “ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΑ ΔΕΛΑΣΑΛ ΣΥΡΟΥ”, όπου στο πλαίσιο του Πανελλήνιου Διαγωνισμού ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΡΟΜΠΟΤΙΚΗΣ παρουσίασαν τη μακέτα τους “ΣΥΡΙΑΝΗ ΑΛΧΗΜΕΙΑ”.

ΟΜΙΛΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΡΟΜΠΟΤΙΚΗΣ: 8Η ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ

Στην 8η συνάντηση του Ομίλου μας χρωματίσαμε και ονοματίσαμε ρομπότ, παρακολουθήσαμε και σχολιάσαμε το βίντεο της συμμετοχής μας στον διαγωνισμό και τέλος φτιάξαμε με τουβλάκια τα δικά μας ρομπότ.

ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΕ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ

Στον παρακάτω σύνδεσμο μπορείτε να παρακολουθήσετε το βίντεο της συμμετοχής της ομάδας μας “ΣΥΡΙΑΝΗ ΑΛΧΗΜΕΙΑ” στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής.

ΟΜΙΛΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΡΟΜΠΟΤΙΚΗΣ: 7Η ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ

Η 7η συνάντηση του Ομίλου “Εκπαιδευτικής Ρομποτικής”, περιλάμβανε παιχνίδια στην αυλή και τα γυρίσματα του βίντεο για τη συμμετοχή μας στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής.

             ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΕ                                      ΛΟΥΚΟΥΜΟΠΟΙΕΙΟ

Την Πέμπτη 31 Μαρτίου, μικροί και μεγάλοι, είχαν την ευκαιρία να ξεναγηθούν στο εργαστήριο παρασκευής λουκουμιών της κ. Συκουτρή. Εκεί αφού ξεναγηθήκαμε στους χώρους και μάθαμε για τη διαδικασία παραγωγής του λουκουμιού, γευτήκαμε λουκούμια και χαλβαδόπιτες. Φύγαμε με πολλά χαμόγελα και πολλές νέες γνώσεις!

ΟΜΙΛΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΡΟΜΠΟΤΙΚΗΣ: 6Η ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ

Οι μαθητές που συμμετείχαν στην 6η συνάντηση του Ομίλου “Εκπαιδευτικής Ρομποτικής”, είχαν την ευκαιρία να κατασκευάσουν με πηλό εργαλεία και σκεύη ενός λουκουμοποιείου, με σκοπό να τα τοποθετήσουν σε επόμενη συνάντηση στη μακέτα τους.

ΟΜΙΛΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΡΟΜΠΟΤΙΚΗΣ: 5Η ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ

Οι μαθητές που συμμετείχαν στην 5η συνάντηση του Ομίλου “Εκπαιδευτικής Ρομποτικής”, είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν βίντεο για την παρασκευή του λουκουμιού, να μάθουν για τα υλικά του, να παίξουν με τα στάδια παραγωγής του, να ξεκινήσουν την κατασκευή της μακέτας για τον Πανελλήνιο Διαγωνισμό και τέλος να παίξουν ελεύθερα με τον BeeBot.

Οι  μαθητές που συμμετείχαν στην 4η συνάντηση του Ομίλου “Εκπαιδευτικής Ρομποτικής”, αφού έπαιξαν μουσικοκινητικά παιχνίδια, έμαθαν για τις φάσεις παρασκευής του λουκουμιού, τις οποίες και αποτύπωσαν στην επιδαπέδια πίστα παρέα με τον BeeBot, προετοιμαζόμενοι έτσι σιγά σιγά για τον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής.

ΟΜΙΛΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΡΟΜΠΟΤΙΚΗΣ: 4Η ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ

ΟΜΙΛΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΡΟΜΠΟΤΙΚΗΣ: 3Η ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ

Οι μαθητές που συμμετείχαν στην 3η συνάντηση του Ομίλου “Εκπαιδευτικής Ρομποτικής”, είχαν την ευκαιρία να γίνουν οι ίδιοι για λίγο ρομπότ και τεχνίτες και να κατευθύνουν τόσο τον BeeBot όσο και τον κύριο Τυράκη σε διαδρομές που όρισαν οι ίδιοι.

ΟΜΙΛΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΡΟΜΠΟΤΙΚΗΣ: 2Η ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ

Οι μαθητές που συμμετείχαν στη 2η συνάντηση του Ομίλου “Εκπαιδευτικής Ρομποτικής”, είχαν την ευκαιρία να παίξουν με το μαγικό ζάρι, να χορέψουν ακολουθώντας χωροταξικές οδηγίες, να κατευθύνουν τον BeeBot στο αρχικό γράμμα του ονόματός τους και τέλος να γνωρίσουν από κοντά το ποντικορομπότ, το οποίο και ονόμασαν “Κύριο Τυράκη”.

ΟΜΙΛΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΡΟΜΠΟΤΙΚΗΣ: 1Η ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ

O Όμιλος “Εκπαιδευτικής Ρομποτικής” ξεκίνησε τη λειτουργία του την Τρίτη 22 Φεβρουαρίου. Τα παιδιά που συμμετείχαν σε αυτή την πρώτη συνάντηση είχαν την ευκαιρία να γνωριστούν αναμεταξύ τους μέσα από παιχνίδια, να έρθουν σε επαφή με χωροταξικές έννοιες και να γνωρίσουν από κοντά το επιδαπέδιο ρομπότ BeeBot.

 

Οι Όμιλοι Δημιουργικότητας και Καινοτομίας

Όπως ορίζεται στο άρθρο 12 του νόμου (ν.4692/2020) για τη λειτουργία των Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων οι “Όμιλοι  δημιουργικότητας και δημιουργικότητας” αποτελούν έναν μεταξύ των πολλών σκοπών των ΠΕΙ.Σ. και θεσμοθετήθηκαν με σκοπό την αξιοποίηση των ιδιαίτερων ικανοτήτων, κλίσεων και ενδιαφερόντων των μαθητών/τριών τόσο των Π.Σ. και ΠΕΙ.Σ., όσο και των άλλων δημόσιων σχολείων (Κανονισμός λειτουργίας ομίλων αριστείας – 2020).

Η λειτουργία των Ομίλων ξεκινά στις αρχές Οκτωβρίου και ολοκληρώνεται με το πέρας του διδακτικού έτους. Το ωράριο λειτουργίας των ομίλων είναι από 2 έως 4 διδακτικές ώρες, μία με δύο φορές την εβδομάδα και μετά το πέρας των μαθημάτων, ενώ κάθε μαθητής/τρια μπορεί να παρακολουθεί έως Ομίλους. Η επιλογή των μαθητών είναι δυνατόν να γίνεται με δοκιμασίες ανίχνευσης δεξιοτήτων και ενδιαφερόντων ανάμεσα στους μαθητές ή με άλλον τρόπο που ορίζουν οι υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί.

Στο πλαίσιο των Ομίλων, κάθε εκπαιδευόμενος/η αναλαμβάνει συγκεκριμένες υποχρεώσεις: παραδίδει εργασίες και εκπληρώνει οποιοδήποτε άλλο έργο του αναθέτει στη διάρκεια του έτους ο υπεύθυνος καθηγητής. Με την ολοκλήρωση της επιτυχούς συμμετοχής του στον Όμιλο, και εφόσον δεν υπερβαίνει το όριο των επιτρεπόμενων απουσιών (8 ή 16 απουσίες ετησίως ανάλογα με το ωράριο λειτουργίας του Ομίλου), λαμβάνει πιστοποιητικό επιτυχούς παρακολούθησης.

Αιτήσεις παρακολούθησης υποβάλλονται από τους γονείς και κηδεμόνες των μαθητών μέχρι τέλος Σεπτεμβρίου κάθε σχολικού έτους στη Διεύθυνση του σχολείου.

ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ

ΧΑΤΖΗΜΙΧΑΗΛΙΔΟΥ ΒΑΡΒΑΡΑ

ΣΑΓΚΙΝΕΤΟΥ ΕΥΓΕΝΙΑ

ομιλοσ "ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ρομποτικησ"